Halaman

Awak,saya borink teman saya leh
Apa pon yg awak mtk sumer boleh
Kalau saya nk mtk kereta ferrari leh x
Awak nih pon agak2 lah mtk bukn2
Mcm tuh awak x sayang saya
Aikkk mcm tuh pon boleh ke

Saya gurau jer,Saya sayang awak apa adanya ^_^

Follower

Khamis, 25 Ogos 2011

RESEPI HARI RAYA AYAM BAKAR PADANG

Bahan - bahan                                                                          
                                                                                                
1 ekor ayam }dipotong lapan                                                       
200 gm santan                                                                           
100 gm cili giling       *
10 biji bawang merah*
5 ulang bawang putih*
1 inci kunyit hidup    *     *DIKISAR
1 inci halia tua          *
2 sudu kacang tanah  *
10 helai daun limau
1 batang serai
1 sudu serbuk ketumbar
Garam
Gula





CARA MEMBUAT :
  1. Tumiskan kesemua bahan yang telah dikisar sehingga kekuningan
  2. Kemudian masukkan daun-daun bersama cili giling.Masakkan sehingga keluar minyak
  3. Masukkan ayam dan gaulkan selama 10 minit.
  4. Mesrakan dengan garam dan gula
  5. Masukkan santan. Tunggu sebentar
  6. Angkat ayam dari kuali dan bakar sehingga masak
  7. Selepas itu,masukkan semula ayam ke dalam kuali selama 2 minit.
  8. Angkat dan sedia untuk dhidangkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...